mohammadshirazi1375

  • ۰
  • ۰

معایب کامپوزیت

کامپوزیت ونیر دندان یکی از آن دسته تکنیک هایی است که کمک می کند لبخندی زیبا داشته باشید. با کامپوزیت می توانید کلیه عیوب دندان ها شامل بدرنگی، شکستگی،  لب پریدگی و... را مخفی کنید. روکش کامپوزیت دندان از ماده پر کننده رزین کامپوزیت ساخته شده است. مواد کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بر روی کل سطح دندان های جلو قرار داده می شود کامپوزیت ونیر و تمامی زشتی های دندان را می پوشاند. قبل از استفاده از این تکنیک زیبایی بهتر است که از مزایا  معایب و کلیه ویژگی های این روش درمانی اطلاع داشته باشید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص این موضوعات صحبت نماییم:  

 

چه افرادی می توانند از تکنیک کامپوزیت استفاده کنند

 

قبل از کامپوزیت کردن دندان ها باید از این موضوع اطمینان حاصل نمایید که آیا شما کاندید خوبی برای کامپوزیت کردن هستید یا خیر؟ تشخیص این موضوع بر عهده ی دندانپزشک است اما در حالت ایده آل و کلی برای دریافت کامپوزیت ونیر، دندان های شما باید سالم و کامپوزیت ونیر عاری از هرگونه پوسیدگی باشد. شما نباید به عارضه ی دندان قروچه مبتلا باشید چرا که این عارضه موجب آسیب رساندن به کامپوزیت های دندانی خواهد شد. همچنین شما نباید بیماری های لثه داشته باشید. دندانپزشک زیبایی قبل از انجام کامپوزیت ونیر وضعیت دندان های شما را با دقت بررسی می کند و اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان و یا بیماری لثه داشته باشید، ابتدا این مشکلات را برطرف می کند و سپس کامپوزیت دندان را انجام می دهد.

 

مزایای کامپوزیت دندان

 

  1. در کامپوزیت دندان دندان ها تراش داده نمی شود و مینای دندان سالم باقی می ماند.
  2. تکنیک کامپوزیت ونیر در مقایسه با تکنیک لمینت سرامیکی ارزان قیمت تر است و یک گزینه ی بسیار مناسب برای آن دسته از افرادی است کامپوزیت ونیر که بودجه ی کمی در اختیار دارند.
  3. کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه دندانپزشکی کامپوزیت ونیر قابل انجام است.
  4. در صورت آسیب دیدن ، کامپوزیت به راحتی قابل ترمیم و یا تعویض می باشد.

 

معایب کامپوزیت دندان

 

  1. با توجه به آنکه کامپوزیت دندان از جنس رزین کامپوزیت ونیر است سریعا دچار لکه خواهد شد و به همین علت شما باید مصرف غذاها و خوراکی های رنگی را به حداقل خود برسانید.
  2. طول عمر کامپوزیت دندان از روش مشابه آن یعنی لمینت سرامیکی دندان، کمتر است.
  3. به علت آنکه در طی مراحل  کامپوزیت ونیر ، دندان ها تراشیده نمی شوند، ممکن است نتیجه ی نهایی کامپوزیت کمی برجسته به نظر آید و این درحالیست که در روش لمینت سرامیکی این مشکل وجود نداشته و دندان ها طبیعی تر جلوه خواهند کرد. 

 

 

طول عمر  کامپوزیت ونیر چقدر است

 

ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان وابسته به عوامل بسیاری است یکی از آن موارد کیفیت مواد کامپوزیت است. مواد کامپوزیت دندان در کیفیت های گوناگونی وجود دارند که غالبا نوع با کیفیت آن هزینه ی بیشتری داشته اما از طول عمر بیشتری برخوردار است. کامپوزیت ونیر عامل دیگری که در طول عمر و ماندگاری موثر است نحوه ی مراقبت فرد از کامپوزیت است. پس از نصب کامپوزیت های دندانی باید بیش از پیش از دندان ها مراقبت نمود. همانطور که گفته شد به دیل آنکه کامپوزیت از جنس رزین کامپوزیت است به سرعت لکه دار می شود و به همین علت باید از مصرف غذاها و خوراکی های رنگی مانند قهوه، چای، نوشابه و... اجتناب نمود و یا مصرف آن را به حداقل خود رساند.

از خوردن غذاهای خیلی سفت نیز باید خودداری کرد چرا که منجر به فشار آمدن به کامپوزیت و در نهایت شکسته شدن آن می شود. در صورت شکسته شدن کامپوزیت ها باید هزینه های دیگر را برای تعویض آن ها متحمل شد. بنابراین برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی بهتر است که به درستی از آن ها مراقبت کرد. مسواک زدن مداوم و استفاده ی مرتب از دهانشویه کامپوزیت ونیر  توصیه هایی می باشد که دندانپزشکان همواره به افرادی که دندان هایشان را کامپوزیت نموده اند می نمایند.

 

 

  • ۰۰/۰۲/۰۲
  • محمد شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی