mohammadshirazi1375

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است؟ این سوالی است که اکثر مراجعه کنندگان به مطب های دندانپزشکی می پرسند. با سپیدنت می توانید کامپوزیت ونیر را با بهترین قیمت و کیفیت انجام دهید.  در پاسخ باید گفت که هردو روش هایی هستند که به منظور بهبود شکل و ظاهر کلی دندان ها و درنهایت اصلاح طرح لبخند صورت می گیرد.

در واقع برای سوال کامپوزیت ونیر بهتر است یا لمینت نمی توان هیچگونه پاسخ صریح و قطعی اعلام نمود زیرا همه چی بستگی به شرایط دارد اما به صورت کلی انتخاب این که کدام روش درمانی برای شما مناسب می باشد بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت باید گفت که کامپوزیت ونیر و لمینت برای هر شخص و هر دندانی مناسب نیست و انتخاب صحیح روش درمانی تاثیر بسیار زیادی برروی رضایت و موفقیت کار خواهد داشت. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

به همین دلیل ما قصد داریم که در ادامه ی مطلب تفاوت هایی را که بین این دو روش وجود دارد و کاربرد هر یک را برایتان شرح دهیم، اما نکته ی قابل توجه آن است که انتخاب قطعی و نهایی روش درمانی تنها به وسیله ی دندانپزشک صورت می گیرد. کامپوزیت ونیر یا لمینت کدام بهتر است. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

 

اصلاح و بهبود ظاهر دندان های کج و بد شکل، کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

ترمیم کردن دندان هایی که دچار شکستگی و ترک شده اند.

 و اصلاح دندانهای ساییده شده با کامپوزیت ونیر رفع فاصله ی بین دندان ها

 

 

کاربرد کامپوزیت ونیر دندان

رفع فاصله ی جزئی بین دندان ها

روشن کردن رنگ دندان هایی که دارای عیوب ظاهری نمی باشند. با استفاده از کامپوزیت ونیر

بهبود  ظاهری دندان های خرگوشی و کج و دندان هایی که دچار لب پریدگی شده اند.

 

مهم ترین تفاوت های کامپوزیت ونیر و لمینت ، کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

لمینت دارای رنگی کاملا طبیعی بوده و به همین دلیل جلوه ای بسیار زیبا به دندان ها می بخشد اما انتخاب رنگ در کامپوزیت ونیر کمی دشوار می باشد.ئبه طور کلی از لحاظ زیباشناختی لمینت زیباترازکامپوزیت ونیر می باشد.

 

یکی از بارزترین تفاوت های کامپوزیت ونیر و لمینت دندان مدت زمان نصب می باشد. ونیرهای کامپوزیت در طول یک جلسه بر روی دندان ها گذاشته می شود، حال آنکه  پروسه ی قرار دادن لمینت سرامیکی بر روی دندان ها دو جلسه به طول خواهد انجامید. در جلسه اول پزشک باید از دندان های شما قالب گیری کند. این برای انجام کامپوزیت ونیر واجب است. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

 دندانپزشک  بعد از قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان ها شروع  به اصلاح شکل، طول و رنگ آن می کند. در کامپوزیت به ساختار دندان هیچگونه آسیبی وارد نمی شود، زیرا نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد.

در روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر مینای دندان باید دقیقا به اندازه ی ضخامت ونیرهای سرامیکی تراشیده شود. علت تراشیدن این است که موجب می شود. به همین دلیل فرد به هیچ عنوان       نمی تواند بدون ونیر از دندان های طبیعی خود استفاده نماید و به عبارتی می توان گفت فرآیند کاشت لمینت سرامیکی به نوعی برگشت ناپذیر است.

 

ضخامت کامپوزیت ونیر

ضخامت لمینت از کامپوزیت کمتر است و این موضوع یعنی این که با قرار دادن لمینت سرامیکی روی دندان ها این احساس به شما دست نخواهد داد که حجم زیادی در دهان و روی دندان هایتان قرار گذاشته شده است. لمینت ها دارای ظرافت بسیاری بوده و همین مورد موجب زیبایی بیشتر لمینت به نسبت کامپوزیت ونیر شده است.

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد انتخاب روش درمانی وابسته به شکل ظاهری دندان ها و نظر دندانپزشک است اما با توجه به ویژگی های ذکر شده لمینت در مقوله ی زیباشناختی برتر از کامپوزیت است، همچنین از مقاومت و طول عمری بیشتری برخوردار است اما از لحاظ قیمت کامپوزیت مقرون به صرفه تر است. نکته ی قابل توجه آنکه تجربه و تخصص دندانپزشک هم در اصلاح طرح لبخند بسیار حائز اهمیت است. کامپوزیت یا لمینت کدام بهتر است

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

کامپوزیت و لمینت دندان

داشتن دندان های زیبا تاثیر بسزایی برروی لبخند و چهره می گذارد. برخورداری از دندان های سفید و مرواریدی شکل با توجه به پیشرفت زیاد علم در حوزه دندانپزشکی امروز ممکن خواهد بود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص دو روش درمانی که جهت سفید کردن و رفع عیوب ظاهری دندان ها استفاده می شود صحبت نماییم.

 

کامپوزیت و لمینت دندان

کامپوزیت و لمینت دندان دو روش مختلف هستند که هرکدامشان جهت زیباسازی دندان ها استفاده      می شوند. کامپوزیت و لمینت دندان دارای تفاوت هایی با یکدیگر بوده و انتخاب هرکدامشان به عنوان روش درمانی با در نظرگرفتن عواملی همچون شکل ظاهری دندان ها، میزان اصلاحی که قرار است انجام شود و نظر دندانپزشک پس از معاینه دندان ها صورت می گیرد.

 

کامپوزیت:

کامپوزیت ونیر موادی خمیری شکل است که دندانپزشک به کمک آن قادر به ترمیم دندان های ترک خورده، سیاه شده، پوسیده و شکسته می باشد. نکته ی قابل توجه این که بهترین و شناخته شده ترین برند کامپوزیت ونیر به ترتیب شامل: کامپوزیت و لمینت دندان ایویکولار آی پی اس، کامپوزیت ونیر کازمادنت و کامپوزیت و لمینت دندان اولترادنت می باشند.

 

 

ویژگی های کامپوزیت ونیر دندان:

طول عمر کامپوزیت ونیر دندان بستگی به عواملی همچون مراقبت از دندان ها در حین خوردن غذا و رعایت بهداشت می باشد اما به طور کلی در مقایسه با لمینت از طول عمر کمتری برخوردار                                 می باشد.درصورت رعایت بهداشت و دهان و دندان و دوری از استعمال سیگار و دخانیات، کامپوزیت ونیر ماندگاری و طول عمری در حدود هفت تا ده سال خواهد داشت و پس از پایان این دوره باید مجددا تعویض صورت گیرد.

 

ترمیم و اصلاح دندان ها با کامپوزیت و لمینت دندان به آسانی و در طول یک جلسه صورت می گیرد و نیازی به هیچ گونه آماده سازی خاصی نمی باشد و با توجه به فرآیند آسان و سریع کامپوزیت دارای قیمت مناسبی به نسبت لمینت می باشد.

 

در پروسه ی کامپوزیت ونیر دندان ها نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد و پس از قرارگیری کامپوزیت ونیر بر روی دندان ها اصلاح شکل و طول و... انجام می شود.

 

 

لمینت سرامیکی:

لمینت سرامیکی پوسته های سرامیکی شکل هستند که همانند شیشه کاملا شفاف و براق هستند. این پوسته های سرامیکی شکل دارای رنگ های طبیعی می باشند و شاید هم علت پرطرفداربودن این روش درمانی ظاهر طبیعی شکل آن می باشد که لبخند را گیرا و زیباتر می نمایند.لیمنت اغلب جهت ترمیم دندان هایی استفاده می شوند که به علت پوسیدگی زیبایی ظاهری خود را از دست داده اند. علاوه بر آن جهت بستن فاصله های بین دندانی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ویژگی های لمینت سرامیکی:

 فرآیند و پروسه ی گذاشتن لمینت سرامیکی های سرامیکی بر روی دندان ها در دو جلسه انجام می شود. یعنی در جلسه اول  دندانپزشک در ابتدای کار از دندان ها قالب گیری می کند و در چیزی در حدود دو هفته زمان می برد تا لمینت سرامیکی ها در لابراتور ساخته و در نهایت روی دندان های طبیعی فرد قرار گذاشته شود.

 

ماندگاری لمینت سرامیکی های  سرامیکی به مراتب بیشتر از کامپوزیت ونیر است. در صورتی که شخص مراقبت خوبی از لمینت سرامیکی های متصل به دندان ها داشته باشد طول عمرشان در حدود دوازده سال می باشد.

 

اگر قصد استفاده از لمینت سرامیکی را دارید باید بدانید که در این روش دندانپزشک مینای دندان های طبیعی تان را به قدر ضخامت ونیرهای سرامیکی می تراشد.علت این کار این است باید پوسته های لمینت یک پیوند و ارتباطی کاملا محکم  و پایداربا مینای دندان هایتان برقرار کرده و بدین شکل طول عمر لمینت سرامیکی افزایش پیدا می کند. نکته ی قابل توجه آن که در این روش فرد به هیچ عنوان نمی تواند بدون ونیر از دندان های طبیعی خود استفاده کرده و در واقع به عبارتی دیگر فرآیند کاشت لمینت سرامیکی  کاملا برگشت ناپذیر می باشد. 

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

نورگیر فایبرگلاس

بهره بردن از نور طبیعی در طراحی ساختمان ها جزو مهم ترین عوامل محسوب می شود. به همین دلیل وجود نورگیر در ساختمان بسیار حائز اهمیت است. نورگیرها با نوررسانی به فضای داخلی منزل نقش بسیار موثری را در کاهش مصرف انرژی ایفا می نمایند.

نکته ی جالب توجه آن که تاریخچه ی استفاده از نورگیر مربوط به دوران باستان و تمدن های اولیه ی مصر و روم می باشد، ولی در حال حاضردرمعماری و سبک ایرانی شاهد انواع و اقسام نورگیرهای مختلف می باشیم.

برای پوشش سقف نورگیر از متریال های گوناگونی استفاده می کنند که هرکدامشان دارای کاربرد منحصربه فردی بوده و در یک محیط به خصوص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم درباره ی نورگیر فایبرگلاس که جزو یکی از پوشش های پرطرفدار  می باشد صحبت کنیم.

 

نورگیرفایبرگلاس چیست؟

نورگیر فایبرگلاس پوششی ورق مانند شامل رزین و پشم شیشه است. مواد تشکیل دهنده ی آن شامل پلی استر، ونیل استر و اپوکسی می باشد. در حال حاضر فایبرگلاس جزو متدوال ترین و رایج ترین عایق های حرارتی مورد استفاده است. ورق های نورگیر فایبرگلاس در طرح ها و رنگ های زیبا و متنوعی مطابق با سلایق مشتریان طراحی وتولید می گردند. سقف نورگیر با بهترین قیمت و کیفیت بازار

به دلیل مقاومت بالای ورق های نورگیر فایبرگلاس در مقابل پوسیدگی و سوراخ شدن، اکثر کارخانجات صنعتی در سراسر دنیا مخزن های آب و اسید حود را به وسیله ی فایبرگلاس عایق می نمایند و از این طریق از پوسیدگی و تخریب آنها جلوگیری به عمل می آورند. سقف نورگیر

 

نورگیر فایبرگلاس و سقف نورگیر جهان نورگیر

به سقفی که از جنس نورگیرفایبرگلاس است و برای پوشش نورگیر فایبرگلاس استفاده می شود ایرانیت پلاستیکی و یا ایرانیت نورگیر فایبرگلاس هم گفته می شود که در مدل های مختلفی همچون کرکره ای، سینوسی، موج ذوزنقه و... تولید می شود.

سقف نورگیر فایبرگلاس علاوه بر نورگیر در محیط های مختلف  دیگری همچون سقف نورگیر پارکینگ، اتاق های نگهبانی، کارگاه ها، انبار، گلخانه، استخر، سوله و.. مورد استفاده قرار می گیرد. سقف نورگیر جهان نورگیر

 

 

 

مزایای نورگیر فایبرگلاس:

ورق های از جنس نورگیرفایبرگلاس در برابر اشعه های فرابنفش ساطع شده از خورشید مقاومت کرده و        اجازه ی ورود به فضای داخل حیاط خلوت را نخواهد داد.

 

ورق های فایبرگلاس بر خلاف وزن سبکشان از دوام و استحکام بسیار خوبی در مقابل پوسیدگی، سرما و گرما برخوردار بوده و از طرفی نصب آن ها بسیار آسان و در سریعترین زمان ممکن است.

 

در منازل آپارتمانی به علت ساختاری که دارا می باشند اغلب با کمبود نور مواجه هستند. نورگیر فایبرگلاس میزان نوردهی بسیار خوبی را دارا بوده و گزینه ی بسیار مناسبی برای منازل آپارتمانی شکل محسوب می شود.

 

ورق های فایبرگلاس دارای طول عمر نسبتا زیادی می باشند، به این صورت که در آب وهوای شهری مانند تهران اینگونه ورق ها دارای طول عمری در حدود پانزده سال هستند.

 

سقف نورگیرفایبرگلاس دارای تنوع رنگی و طرحی بسیار بالایی بوده و تقریبا جزو ارزان قیمت ترین پوشش سقف ها محسوب می شود.

 

ورق های فایبرگلاس از ثبات کافی برخوردار بوده و ضد ضربه و غیرشکننده هستند. نکته ی قابل توجه آن که ورق های نورگیر فایبرگلاس هرچه قدر که ضخامتشان بیشتر باشد مقاومتشان هم بیشتر خواهد شد.  

 

 

معایب نورگیر فایبرگلاس:

یکی از بزرگترین معایب نورگیرهای فایبرگلاس این است که با توجه به سبک بودن وزنشان در           محیط هایی که همواره در معرض بادهای شدید قرار می گیرند مقاوم نبوده و انتخاب مناسبی محسوب     نمی شوند.

 

ورق های فیبرگلاس پس از مدتی قرار گرفتن در معرض تابش نورخورشید، کدر و دچار تغییر رنگ   می شوند.

 

به دلیل این که در ساخت این نوع پوشش سقفی از الیاف شیشه ای و مواد پلیمری استفاده شده است از لحاظ زیست محیطی مناسب نبوده و دوستدار طبیعت و محیط زیست نمی باشد.

 

به هنگام ریزش های جوی بر روی ورق های فایبرگلاس صدای نابه هنجاری تولید شده که ممکن است برای عده ای به شدت آزاردهنده و مختل کننده ی آرامش باشد.

 

 

 

 

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

درب چوبی

درب چوبی وود تک جزو گرانترین درب های موجود در بازار هستند. اقدام به خرید درب برای درب ورودی ساختمان منزل، شرکت، اتاق ها نمایید، می توانید از طریق مجموعه ما اقدام کنید. مجموعه وود تک درب چوبی را با بهترین کیفیت و قیمت به شما عزیزان ارائه می کند. امروزه کمتر کسی در حال حاضر از درب چوبی وود تک برای فضای منزل و یا کاری خود استفاده مینماید.  فاکتورها و مالک های بسیاری برای خرید به ذهنتان خطور کرده که هرکدام از آنها در درب چوبی وود تک نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی ایفا مینماید.  درب چوبی وود تک  از چوب طبیعی ساخته و راه اندازی می شود. درب چوبی بسیار منحصر به فرد، جذاب و شیک میباشند. انواع درب چوبی براساس جنس برای ساخت اینگونه درب ها از چوب های مختلفی استفاده میشود. هرکدام از این چوب ها ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند که برای انتخاب بهتر و خرید نیاز است برخی از ویژگی های اصلی هرکدام از این چوب ها را بدانید: چوب گردو: چوب گردو جزو چوب های به نسبت مقاوم و محکم محسوب میشود. این چوب بافت بسیار زیبا و خوش نقشه ای دارد.

 

 درب چوبی وود تک از جنس چوب درخت بامبو علی الرغم دارا بودن مقاومت بالا در مقابل ضربه، در برابر رطوبت ضعیف عمل کرده و مقاومت چندانی را دارا نمیباشند. این چوب در گذشت زمان ممکن است رنگ طبیعی اش تغییر کند و یا خراشیده شود. چوب بلوط: درب های ساخته شده از چوب بلوط، درب های با استحکام و مقاومت بالا میباشند. علاوه بر این چوب بلوط قیمت بسیارمناسبی هم داشته و برای ساخت درب گزینه ی بسیار خوبی میباشد. چوب صنوبر: چوب صنوبر هم از استحکام کافی برخوردار است اما در برابرخط خوردگی و خراش مقاوم نیست و با گذشت زمان تغییر رنگ میدهد. عایق بسیار مناسبی در برابر صوت و گرما بوده و قابلیت نقاشی و سیلر خوردن را نیز دارا است. مقاومت کم در برابر ضربه جزو معایبش محسوب میشود. به رنگ واکنش خوبی نشان داده و به عنوان درب چوبی وود تک بیرونی گزینه مناسبی است

درب چوبی وود تک یا کامل صاف و توخالی ویا توپر هستند و بر روی آن ها هم یک روکش چوبی قرار میگیرد. درب های چوبی بدون پنل جزو ارزانترین درب ها هستند. درب چوبی وود تک دو پنلی درب های چوبی دو پنلی تنوع بسیاری دارند. درب چوبی وود تک در معماری های فرانسوی به وفور دیده میشود. درب های چوبی چهار، پنج و شش پنلی این درب ها جزو رایج ترین ها هستند که در انواع مختلف توخالی و یا توپر به مشتریان عرضه میشوند. این درب ها در معماری ایتالیایی بسیار دیده می معیارهای قابل توجه برای انتخاب بهترین درب چوبی قیمت قیمت همواره جزو مهمترین معیارها برای اکثر افراد میباشد. مهمتری ن عامل موثر در قیمت درب چوبی، جنس چوب آن میباشد و بعد از آن جنس روکش و رنگ نیز از عوامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت تمام شده میباشد. درب های از جنس چوب گردو و یا درب هایی که دارای روکش PVC و یا ABS هستند .مقاومت درب مقاومت و استحکام درب در مقابل ضربه، پوسیدگی، رطوبت ونور آفتاب بسیار قابل توجه بوده و جزو معیارهای مهم انتخاب میباشد. درب های بیرونی به نسبت درب های داخلی باید از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار باشند. متناسب بودن با محیط و دکوراسیون یکی دیگر از مهم ترین مالکهای انتخاب درب چوبی، متناسب بودن این درها با فضای محیط داخلی و بیرونی ساختمان است. درب چوبی وود تک

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

بهترین مرکز فروش لباس نظامی در تهران

 

مرکز فروش لباس نظامی در تهران یکی از دلایل هویت ارتش و لباس نظامی، انضباط می تواند در شکل های مختلفی ظاهر شود که یکی از موارد آن لباس نظامی متحدالشکل می باشد. لباس های متحدالشکل و منظم آراستگی ظاهری و هویت خاصی به لباس نظامی سایه روشن حکومتی هر کشور می بخشد. در تمامی کشورهای سراسر دنیا افراد نظامی دارای پوشش متفاوت با سایرین بوده و این موضوع بر اهمیت نوع و شکل لباس نظامی می افزاید.  اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که در لباس نظامی حکومتی فعالیت می کنید و یا مشمول خدمت سربازی می باشید خرید لباس نظامی یکی از چیزهایی است که جزو ضرورات بوده وحتما باید آن را از مراکزفروش لباس نظامی تهیه نمایی.

میدان حسن آباد

 اگر در حال حاضر ساکن شهر بزرگ تهران می باشید و در جست وجوی مرکز فروش لباس نظامی در تهران هستید. میدان حسن آباد همان میدان 13شهریور بوده که در تقاطع خیابان امام خمینی با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسالمی واقع شده است. اگر به میدان حسن آباد مراجعه کنید شاهد مغازه ها و فروشگاه های متعددی می شوید که مشغول به فروش لباس نظامی و تجهیزات نظامی می باشند.

 محله ی گمرک تهران، ارائه کننده لباس نظامی

 

محله گمرک را امروزه با نام میدان رازی می شناسند. در منطقه 33 شهرداری تهران واقع شده است. چیزی که بیشتر از همه در این میدان به چشم می خورد فروشگاه هایی است که لباس نظامی و لوازم نظامی عرضه می نمایند.

در واقع قدم زدن در بازار میدان رازی خوشایند و دلچسب به نظر نمی رسد مگر آنکه قصد داشته باشید که یک لباس نظامی خریداری نمایید. چرا پوشیدن لباس نظامی اهمیت دارد؟ لباس نظامی  uniform military  و یونیفرم سربازان در واقع جزو یکی از موارد بسیار مهم در صنایع دفاعی و نظامی محسوب می شود. استتار افراد از دیرباز تا کنون در صنایع نظامی و حتی شبه نظامی جزو یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بوده و به همین دلیل در عصر حاضر شاهد لباس نظامی سایه روشن با طرح های مشوشی همچون پلنگی و چریکی در رنگ بندی های مختلف می باشید که کاملا سازگار با محیط هم طراحی و دوخته می شوند.  در واقع استتار سربازان و افراد نظامی در جنگ مساله ای است که بسیار حائز اهمیت است و می تواند تعیین کننده ی مرگ و زندگی و پیروزی و باخت در جنگ باشد. به همین دلیل است که امروزه پوشاک نظامی در مدل ها و رنگ های متفاوتی به وجود آمده است

ویژگی های لباس نظامی سایه روشن

 

 لباس نظامی سایه روشن ارتشی و به طور کلی پوشاک و البسه ی افراد نظامی و سربازان باتوجه به مواردی همچون نوع ارگان، منطقه آب و هوایی و شرایط محیطی، پوشش زمینی، نوع عملیاتی که قرار است انجام بشود، نوع و ظیفه ی سربازان، زمان صلح و یا جنگ و... انتخاب می شود. عواملی که یک لباس نظامی حتما باید آنها را دارا باشد مواردی همچون استحکام پارچه، ثبات رنگ پارچه به هنگام شست وشوی لباس نظامی، سبک بودن وزن لباس نظامی سایه روشن، راحتی فرد در لباس نظامی سایه روشن، شیک بودن طرح لباس نظامی سایه روشن و دوخت آن می باشد. ویژگی و مشخصه ی لباس نظامی سربازان و افراد نظامی و روپوش استتار مربوط به نوع پارچه ی آنها می باشد. پارچه ی سربازان باید در عین سبک بودن، دارای استحکام کافی و البته قیمت مناسب باشد. بنابراین هنگام مراجعه به مرکز فروش لباس نظامی و خرید لباس نظامی حتما نکات گفته شده تا به اینجا را به خاطر بسپارید تا بتوانید لباس نظامی سایه روشن با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر یکی از جذاب ترین مقوله های دندانپزشکی مدرن این مساله است که با توجه به وضعیت و شکل ظاهری دندان ها و بررسی بودجه ای که می خواهید صرف کنید راهکارهای بسیاری برای بهبود و اصالح لبخند ارائه می شود. از متداول ترین روش ها و راهکارهایی که جهت اصالح طرح لبخند و رفع عیوب دندان ها به وفور استفاده می شود، روکش دندان می باشد. روکش ها در واقع یک الیه از مواد می باشند که در قسمت جلوی دندان های آسیب دیده چسبانده می شوند. روکش های مورد استفاده دارای انواع مختلفی می باشند اما از محبوب ترین و رایج ترین آنها روکش کامپوزیت ونیر و روکش لمینت سرامیکی می باشد. در ادامه ی مطلب قصد داریم کلیه موارد الزمی که باید در خصوص روکش کامپوزیت ونیر سپیدنت بدانید را به طور کامل برایتان شرح دهیم. کامپوزیت ونیر چیست؟ ونیر در واقع ماده ای می باشد که از آن برای ترمیم کردن دندان های آسیب دیده استفاده می شود.

کامپوزیت ونیر، در حقیقت ترکیب خمیری شکلی می باشد که توسط تابش نور یووی در طول موج خاص حالتی سفت و سخت به خود می گیرد. کامپوزیت ونیر بعد از سفت شدن به کمک پولیش به آن فرم داده شده و در نهایت توسط دندانپزشک برروی دندان هایتان گذاشته شده وفرم داده می شود. هنگامی که این ماده بر روی دندان هایتان گذاشته می شود، آنها سفید و سالم تر به نظر می رسند. انواع کامپوزیت ونیر  هم به صورت مستقیم و هم به شکل غیر مستقیم وجود دارد. هنگامی که تعداد محدودی از دندان ها را بخواهیم کامپوزیت ونیر کنیم، البته در صورتی که سطح نیشال دندان خراب و معیوب نباشد، از روش ونیر مستقیم استفاده می شود. کامپوزیت ونیر  سپیدنت ونیر مستقیم وقتگیر است و هنر و تکنیک دندانپزشک در این روش بسیار حائز اهمیت است. ونیرهای مستقیم از جنس رزین کامپوزیت می باشند و باید به درستی از آنها مراقبت شود در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که بر روی آنها لکه ایجادشود. ونیرهای رزین کامپزیت ونیر بعد از گذشت چندسال احتیاج به بازسازی و ترمیم پیدا می نمایند. ونیرهای غیرمستقیم در خارج از دهان و با استفاده از موادی محکم و بادوام به نام "پرسالین" ساخته می شوند.

ونیرهای پرسالین روی سطح دندان ها چسبیده و تغییرات بسیاری را ایجاد می نمایند. یکی ازمهم ترین مزایای ونیرهای پرسالین بادوام بودن انها می باشد. این نوع از ونیرها در حدود 01 سال می توانند عمر کنند. چه افرادی میتوانند از کامپوزیت ونیر استفاده نمایند؟ به خاط داشته باشید که کامپوزیت ونیر یک روش زیبایی بوده و جایگزینی برای ارتودنسی محسوب نمی شود. کامپوزیت ونیر نمی تواند دندان هایی را که نامرتب بوده و یا حتی کج می باشند را اصالح نماید. اگر شما جزو آن دسته از کسانی می باشید که به بیماری براکسیسم و یا همان دندان قروچه مبتال هستید هم کامپیوزیت ونیر به هیچ عنوان به شما توصیه نمی شود زیرا دندان قروچه باعث شکسته شدن و یا جدا شدن ونیر از دندان هایتان می شود. برای استفاده ازکامپوزیت ونیر دندان ها باید ظاهر به نسبت مرتبی داشته باشند و قبل از کامپوزیت ونیر تمامی عیوب دندان ها همچون خرابی و پوسیدگی و بیماری های لثه باید برطرف شود. به طور کلی کامپوزیت ونیر برای موارد زیر می تواند موثر و مفید واقع شود: کامپوزیت ونیر سپیدنت 0 -رفع فاصله ی جزئی بین دندان ها 2 -رفع بدرنگی دندان ها 3 -دندان های ترک خورده، شکسته و یا دندان های دارای لب پریدگی جزئی نکات مهمی که باید در خصوص کامپوزیت ونیر بدانید بعداز کامپوزیت کردن دندان ها حتما همانند قبل بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، در غیر این صورت احتمال بروز عفونت لثه وجود خواهد داشت. روکش های کامپوزیت علی الرغم اینکه شبیه به دندان های طبیعی خودتان می باشند اما به هیچ عنوان نمی توانند جایگزینی برای دندان هایتان بشوند. کامپوزیت ونیر های ونیر چیزی در حدود 01 سال عمر خواهند کرد و پس از آن حتما باید تعویض بشوند. کامپوزیت ونیر به مرور و با گذشت زمان شفافیت خود را از دست می دهد اما امکان جال دادن و شفاف کردن مجدد آن ها وجود خواهد داشت. کامپوزیت ونیر

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

سقف حیاط خلوت ؟ از گذشته همواره افراد در این اندیشه بودند که برای منازل خود یک فضایی به عنوان حیاط خلوت کوچک داشته باشند که از این فضا برای استراحت کردن، غذا خوردن و....استفاده نمایند.مهم ترین ویژگی چنین فضایی، نورگیر بودن آن میباشد به گونه ای که هم روشنایی زیادی داشته وهم زیبایی و جلوه ی خاصی به این فضا ببخشد وهم اینکه بتوان گیاهان مختلف را در آن کشت نمود . پاسیو )Patio )در واقع همان حیاط خلوت و یا یک گلخانه کوچک درون ساختمانی میباشد که میتواند فضای بسیار دلنشین و لذت بخشی را ایجاد نماید .

 البته الزم به ذکر است که بگوییم پاسیو یا همان حیاط خلوت فقط مختص به فضای آپارتمان نمیباشد و حتی در خانه های ویالیی هم میتوان بخش کوچکی را در بیرون از منزل به عنوان پاسیو در نظر گرفت و آن را با کمی ساخت و ساز وطراحی به عنوان یک محیط کاربردی و زیبا و دلنشین طراحی کرد. حیاط خلوت چه مزایایی دارد؟ شما با طراحی چنین فضایی برای منزلتان در واقع یک گلخانه کوچک را مطابق با میل و سلیقه خود در اختیار دارید .در این محیط می توانید گیاهانی را که به آنها عالقه دارید ، در این فضا و درگلدانهای متنوع کاشت نموده و حیاط خلوت را شبیه به یک گلخانه خانگی دربیاورید. حیاط خلوت درواقع یک فضای بسیار دنج و آرام و را در اختیارتان قرار می دهد تا هر زمان که از شلوغی شهر و روزگارتان خسته شدید، به ان فضا سر زده و با خوردن یکفنجان قهوه خستگی خود را رفع نمایید. سقف حیاط خلوت اگردر منزلتان یک بالکن بزرگ وتقریبا بال استفاده دارید و می خواهید با یک پوشش مناسب، آن را به یک فضای دلچسب و آزاد تبدیل نمایید به نصب سقف حیاط خلوت  اتوماتیک فکر کنید . سقف حیاط خلوت حیاط خلوت جزو یکی از سازه های الکچری و مدرن میباشد که برای بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد .

امروزه به دلیل رشد جمعیت و تغییر سبک زندگی و همچنین کمبود فضا در ساختمان های شهری، زندگی را تا حدی کسل کننده کرده است زیرا در فضاهای بسته اپارتمانی هیچ رنگی از محیط بیرون در اختیار وجود ندارد و عالوه بر این امکان استفاده از تمامی فضای منزل برای هر خانواده یک دغدغه محسوب میشود . به همین علت سازندگان سعی کرده اند با طراحی های جدید خود اینگونه مشکالت را برطرف نمایند.  سقف حیاط خلوت در اشکال و رنگ های مختلف ی در بازار وجود دارد و طرفداران زیادی رابه سمت خود کشانده است . عالوه بر بالکن، سقف حیاط خلوت یکی از بهترین موارد برای فضاهای های باز مثل استخر ها، کافی شاپ ها و حتی رستوران ها میباشد . نصب این وسیله به عنوان یک پوشش می تواند فضا را کاربردی تر و زیباتر کند . کنترل از راه دور به وسیله ریموت هم این امکان راذ برای شما وجود می آورد تا درهر لحظه از شبانه روز که خواستید سقف را باز و بسته نمایید.

انواع سقف حیاط خلوت جهان نورگیر برقی پاسیو سقف برقی متحرک مدل های مختلفی دارد . تنوع سقف حیاط خلوت جهان نورگیر در سایز، طرح، متایر و رنگ آن میباشد . پوسته سقف برقی را از جنس های مختلف ی درست میکنند که شامل موارد زیر است: سقف حیاط خلوت جهان نورگیر یکی از پوشش های سقف برقی متحرک ، پوشش فلزی میباشد . پوسته فلزی جزو یکی از بادوام ترین پوشش ها محسوب می شود . سقف فلزی برای فضاهایی که نیاز به نور خورشید و دید به فضای محیط احساس نمی شود، بسیارمناسب میباشد. سقف پلی کربنات سقف برقی از جنس پلی کربنات یکی از سازه های محبوب است که وظیفه ی آن محافظت از محدوده پوشش خود می باشد . یکی از ویژگی های سقف برقی پلی کربنات این است که به شما این امکان را میدهد که به آسانی ازمنظره باال دید داشته باشید و نور خورشید را دریافت نمایید سقف حیاط خلوت جهان نورگیر شیشه ای این نوع پوشش از جذابیت فوق العاده ای برخوردار میباشد . عالوه بر زیبایی و داشتن دید به محیط اطراف، فضا را از گرد و خاک و بارندگی ایمن میکند . سقف شیشه ای دارای امنیت بسیار باالیی میباشد و در اکثرمعماری های مدرن و ساختمان های لوکس استفاده میشود. عالوه بر این سقف حیاط خلوت شیشه ای عایق هوا و رطوبت هم می باشد و امکان استفاده از آن در اغلب شرایط اب وهوایی و جو محیطی مقدور است . سقف حیاط خلوت شیشه ای در مصرف انرژی به علت عدم حذف نور طبیعی ساختمان، نقش موثری را داراست.

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

باسکول آویز

باسکول آویز چیست؟ باسکول آویز همانطور که از اسمش مشخص است وسیله ای است که از سقف آویزان شده و برای محاسبه ی وزن اجسام واقالم مختلف مورد استفاده قرار میگیرد .باسکول آویز از لحاظ عملکرد به ترازو بسیار شباهت دارد . این دستگاه در اماکن و مشاغلی که امکان استفاده از ترازو بریشان مقدور و ممکن نیست استفاده میشود .

 

 برای اندازه گیری کاالهایی که وزن های باالیی دارند از باسکول استفاده می شود . این وسیله به صورت دو مدل طراحی شده است ،در مدل اول قالب در قسمت آویزی قرار گرفته و نمایشگر آن به دلخواه مشت ری به صورت وایرلس بر روی دیوار و یا در دفترکارش قرار میگیرد و در مدل دوم باسکول به صورت کامل به همراه قالب و نمایشگر از سقف آویزان و یا روی جرثقیل نصب میگردد . نقد و بررسی باسکول آویز باسکول آویز یک باسکول دیجیتال میباشد که در کارخانه های صنعتی ، انواع کارگاه ها ، صنایع سنگین ،مراکز گمرکی ، انبار ، بندرها ، ساخت وساز و بعضی از مشاغل مانند آهن فروشی ها مورد استفاده قرار میگیرد . لزوم استفاده از باسکول های آویز در محیط های صنعتی، سازندگان این وسایل را مجاب کرده تا از مقاوم ترین و مرغوب ترین قطعات در ساخت آن ها استفاده نمایند بنابراین به صراحت میتوان گفت مقیاس های آویز صنعتی از بدنه ی فلزی کامال مقاوم و سرسخت ساخته شده اند .

 

برخی از باسکول آویزها مجهز به سپر حرارتی نیز میباشند که نوعی محافظ گرمایی است و از دستگاه در برابر گرمای غیر متعارف محیط حفاظت میکند که این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه هم میشود. باسکول آویز سقفی یا آویز در گروه باسکول های صنعتی قرار میگیرد .این دستگاه قابل استفاده در محیط های صنعتی می باشد . بدنه باسکول سقفی ، به قدرت بدنه ی باال یی نیاز دارد . بنابراین طراحی آن به شکلی است که درمحیط های ذکر شده بدون به وجود آمدن مشکل و اختالل مورد استفاده قرار میگیرند . وزن کردن اقالم و اجسام موردنظر از طریق آویز کردن آنها بر قالب تعبیه شده روی دستگاه صورت میگیرد . علت استفاده از باسکول آویز این است که وزن مواد مصرفی و برخی از اقالم دیگر را به دلیل حجم بسیار باال نمیتوان با باسکول های زمینی و یا کفه ای سنجید و به دست اورد و از این رو استفاده از باسکول آویز توصیه میشود. برخی از مدل های باسکول آویز حدادماهر دارای ریموت کنترل و باتری پشتیبان هستند که در صورت عدم دسترسی به برق به صورت اتوماتیک آماده به کار می شوند. ظرفیت هایی که برای باسکول آویز حدادماهر تعریف شده است از 500 گرم به باال می باشد . کاربرد و قیمت و جنس دستگاه ها بر اساس برند محصول متفاوت می باشد

 

 . قیمت باسکول آویز هر باسکول با توجه به مشخصه ها و امکاناتی که دارد ، نوع کیفیت و مصرف آن شناسایی و قیمت گذاری می شود . قیمت باسکول های آویز به مشخصات و پارامترهای بسیاری وابسته میباشد . پارامترهایی همچون مدل باسکول ، ظرفیت باسکول ، قابلیت اتصال به دستگاه کارتخوان ، دقت باسکول در اندازه گیری ، ساختار ظاهری ، قابلیت اتصال به کامپیوتر ، تعداد لودسل ، حافظه ی داخلی ، نمایشگر ، جنس سینی و استفاده از برق در قیمت باسکول و کیفیت آن تاثیرگزار میباشد . در خرید باسکول حتما از جهت سالم بودن دستگاه و دقت نمایید . تعمیرات باسکول شامل هزینه های بسیاری میبادش که خرید باسکول در صورت وجود نواقص به هیج عنوان مقرون به صرفه نیست . بنابراین قبل از خرید در صورتی که اطالعات کافی نداردید از افراد با تجربه ، در این زمینه راهنمایی بخواهید و یا از جاهای مطمئن که خدمات پس از فروش هم ارائه میدهند خرید نمایید.

  • محمد شیرازی
  • ۰
  • ۰

قرنیز چوبی

قرنیز چوبی قطعه ای است با ارتفاع کم که در معماری و دکوراسیون داخلی بصورت نواری در پایین ترین قسمت دیوار و خط تقاطع دیوار و کف ساختمانها قرارمیگیرد . امروزه قرنیز چوبی را می توان بخش جدایی ناپذیر طراحی داخلی به شمار آورد . قرنیز چوبی وود تک  با حجمی که در پایین دیوار به میزان مشخص ایجاد می کند در برابر لوازمی چون کمد و مبلمان از دیوارها محافظت و مانع ایجاد خراش و صدمه روی آن ها می شود . امروزه از انواع قرنیز چوبی ها استفاده های متنوعی می شود مانند پوشاندن درز انبساط در کف پوش های لمینیت و پوشش روی سیم ها، کابل ها و لوله ها. چرا از قرنیز استفاده میکنیم؟ قرنیز چوبی ها عالوه بر زیبایی بخشیدن به جلوه دکوراسیون منزل کاربردهای جلوه ی بسیارزیبایی به دکوراسیون منزل میبخشد. میدهد کاربرد های بیشتری دارد.قرنیز باعث می شود که گرد و خاک در آن گوشه جمع نشود و از پارکت هم در مقابل ضربه محافظت کند . یکی از کاربردهای قرنیزها زیبایی و جلوه بخشی به دیوار میباشد و با جلوگیری از انتقال رطوبت موجود در کف فضاها به گچ کاری دیوار و برخورد اشیاء و اثاثیه به نازک کاری دیوارها، باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به آن می شود .

 

 عالوه بر آن از قرنیزها برای جلوگیری از آسیب به سطح دیوار نیز استفاده می شود . انواع قرنیزها قرنیزها امروزه از مصالح متفاوتی از جمله سنگ، چوب، پالستیک، استیل، شیشه، PVC و MDF ساخته و راهی بازار شده است و با توجه به جنسشان ، روشهای نصب قرنیزها متفاوت میباشد . قرنیز چوبی : قرنیز سنگی یک قرنیز سنتی مستطیل شکل میباشد که جنسش از سنگ های تراورتن، مرمر، سنگ های مصنوعی و سرامیک انتخاب می شود که معموال رنگ های خنثی و سفید و گاهی زرد کهربایی دارد.

قرنیز چوبی بافت نامتقارن و کامال طبیعی شکل دارد و به همین دلیل در میان طراحان داخلی طرفداران خاصی دارد . این نوع قرنیز چوبی وود تک مقاومت باالیی داشته و عایق بسیار خوبی برای آب و رطوبت است. قرنیز ام دی اف : قرنیز ام دی اف از جنس پالستیک و موادی مانند کامپوزیت و پلی استر میباشد و روکش آن از جنس PVC است به این دلیل که باید در مقابل خط وخش مقاوم باشد. قرنیز ام دی اف را عموما در ارتفاع های ۷ تا ۱۵ سانتیمتری میسازند و قطر آنها نیز بین 8 و ۱6 میلی متر است که هرکدام با توجه به کاربردشان انتخاب میشوند به عنوان مثال از قرنیز ام دی اف با قطر 8 میلی متری برای خانههایی با کف پوش سنگ و یا سرامیک مناسب هستند .

 

 تمیز کردن و نگه داری از قرنیز ام دی اف به دلیل روکش پی وی سی که دارد بسیار راحت است و گردوخاک کمتری را به خود جذب می کند . PVC پی وی سی در واقع همان پالستیک فشرده میباشد . پالستیک ها عایق بسیار خوبی در برابر آب هستند و به همین دلیل، از قرنیزهای با جنس PVC در آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی استفاده میشود. از دالیل محبوب بودن قرنیزهای PVC سبک و قابل شستشو بودن آنهاست. قرنیز چوب : بهترین و زیباترین نوع قرنیز،قرنیز چوبی میباشد .اگر قرنیز چوبی هم رنگ و یا هم جنس پارکت لمینت بکار رفته در کفپوش فضا )سالن، اتاق و یا ...( انتخاب و بکار گرفته شود زیبایی آن دو چندان خواهد شد . این نوع قرنیز هامعموال دارای ارتفاع ی معادل 8 ،۱0 یا ۱2 سانتی متر میباشند

 

استفاده از این نوع از قرنیزها به قدمت کاربرد قرنیزهای سنگی می رسد . امروزه از قرنیز های چوب ی در خانه های ویالیی و در کناره های سقف سالن های پذیرایی استفاده میشود. کندهکاری ها و نقوش برجسته طرح های زیبایی را برای قرنیز چوب ایجاد می کند . قرنیز چوبی محصولی ضدآب میباشد.استفاده از قرنیز چوبی باعث می شود که آب و رطوبت وارد دیوار، پارکت و کفپوش نشود، وجود قرنیز چوبی وود تک چوبی باعث می شود که خانه ی شما یک نمای زیبایی به خود بگیرد . قرنیز چوبی محصولی ضد آب می باشد . نکات مهم در انتخاب مناسب قرنیز برای منزل در خرید قرنیزها به مواردی همچون ضدضربه بودن آنها، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت به گرما و سرما و نصب راحت آن دقت نمایید. قبل از خرید قرنیزها حتما نقش آن را در خانه خود شناسایی کرده و قرنیز مناسب با کاربرد صحیح را انتخاب نمایید.

 در تعیین رنگ قرنیزها میتوانید رنگ آ ن را با درب ورودی، دیوارها و سایر وسایل ست نمایید تا جلوه ی بیشتری داشته باشد.به عنوان مثال قرنیزهای با رنگ سفید با اکثر تم های دکوراسیون به راحتی ست میشوند و آن ها را می توان خصوصا با دیوارهای رنگ خنثی نیز استفاده کرد . درصورتی که کف پوش خانه شما پارک یا لمینیت است بهتر است از رنگ های تیره تر برای قرنیز منزلتان استفاده نمایید تا جلوه سطح بیشتر مشخص شود . این نکته را به خاطرداشته باشید که قرنیزهای با ارتفاع بیشتر )۹ سانتی متر و باالتر( مناسب فضاهای وسیع و سالن های بزرگ هستند . از انواع قرنیزها با ارتفاع کمتر بهتر است که در فضاهای کوچک مانند اتاق خواب ها و یا ناهارخوری و ... استفاده کرد . نتیجه گیری: انواع قرنیز چوبی وود تک با توجه به جنس آن طبقه بندی و به فروش می رسند . قرنیز چوبی وود تک از دیرباز در طراحی های داخلی خانه ها استفاده میشده و جزو انواع سنتی قرنیزها محسوب میشود. قرنیز ام دی اف وچوبی اما در سالهای اخیر طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است و در سازههای مدرن کاربرد بسیاری دارد و درمقابل قرنیزهای PVC نیز به سرعت در حال رشد در میان بازارهای رقابتی میباشد.

  • محمد شیرازی